Soul

Druhy jógy a něco o nich

8. července 2014 v 15:16 | Žanet
Vezmeme to nějak po pořadě. Názvy dám podle abecedy, aby se vám to třeba lépe hledalo.

Ashtanga vinyasa jóga

Ashtanga vinyasa jóga je často propagována jako moderní verze původní indické jógy. Cvičení tohoto druhu jógy se skládá ze série desítek pozic a celé trvá kolem hodiny a půl až 2 hodin. Oproti hatha józe je cvičena ve vyšším tempu.

Jde o dynamický a fyzicky náročný druh cvičení jógy. Sestává se z přesně daného pořadí pozic -ásan vzájemně propojených tak, aby celek tvořil nepřerušovanou, plynulou sestavu. Při cvičení je použita dechová technika udžájí - dech přes hlasivkovou štěrbinu. Praktikováním tohoto typu dechu dochází ke zvýšení jeho intenzity a síly, což vede k lepší kondici a posílení těla.

Neoddělitelnou součástí jsou bandhy - uzávěry udržující pránu (energii) v těle. Hodiny začínají a končí mantrami.
Aštangajóga je vhodná nejvíce pro osoby, jež vyhledávají fyzickou náročnost a disponují dobrým zdravím. Asány následují plynule jedna za druhou, a proto je velmi obtížné přizpůsobit provedení aktuálním či chronickým potížím jednotlivce.

Obecně lze ale říci, že tato forma jógy nejen prospívá kondici, oběhovému a lymfatickému systému, odstraňuje svalové disbalance, bolesti zad apod., ale je třeba při jejím praktikování zvážit případná zdravotní omezení, a zejména při poškození kolen cvičení vynechat.

Pozice mají přesně dané pořadí. Když tedy budete navštěvovat hromadné kurzy jógy a naučíte se správně cvičit všechny pozice, můžete je poté cvičit i sami doma ve svém vlastním tempu.















Bikram joga

7. července 2014 v 12:40 | Žanet

Co je to Bikram joga?

Často se ji taky říká Hot jóga. Bikram jógu vymyslel Ind Bikram Chodbury. Tuto metodu přivezl v roce 1971 z Indie do Spojených států na pozvání americké Lékařské asociace a o dva roky později založil první ze škol "Yoga College of India."
Bikram jóga je založena na cvičení v místnosti, kde se teplota pohybuje kolem 42°C a cvičí se 26 cviků Hatha jógy a 2 cviky na dýchání. Cvičení bikram joga trvá 90 minut. Při pravidelném cvičení poznáte brzy změny na těle i v mysli.

Během hodiny a půl se vaše tělo dokonale zahřeje. Svaly se prohřejí a díky správnému dýchání uvolní. Tělo stává pružnější. Zrychlé se tep, zlepší se krevní oběh, otevírají se póry a stimuluje se spalování tuků.

Tato jóga má mnoho pozitivních účinků na lidský organismus. Patří mezi ně například: posílení imunitního systému, lepší okysličení těla, zvyšení plicni kapacity, zlepšení cévného oběhu, posílení svalů, zklidnění mysli a mnoho dalšího :)

Poloha lukuPoloha luku

Koupel

27. února 2014 v 18:14 | Žanet
Teplá koupel sama o sobě zázračně odplavuje stres.
Když si ji ještě ozvláštníte těmito požitky, nebude se vám vůbec chtít ven z vody!


1. Po náročném dni přidejte do koupele pár kapek
jasmínového oleje. Jeho vůně skvěle uvolňuje napětí.

2. Na chvíli sklouzněte do vody tak hluboko,
aby vám nad hladinou zůstal jenom obličej.
Teplá voda rozšiřuje cévy, takže do buněk může proudit víc kyslíku a tělo se zklidní a povolí napětí.

3. Lízejte ve vodě nanuka. Kombinace tepla a ledové zmrzliny na jazyku
vám přivolá slastný pocit pohody z letní dovolené.

4. Zavolejte milému, přepněte telefon na hlasitý režim
a při povídání si hrajte s vodou. Přítel vás sice neuvidí nahou,
ale rozpustilé šplouchání mu rozjitří fantazii.

5. Zhasněte světlo a zapalte v koupelně svíčky.
Tlumené mihotavé světlo zázračně zahání stres a svůdně se leskne na mokré kůži.

6 kroků, jak získat zdravé sebevědomí

12. června 2013 v 7:32 | Žanet


I sebevědomí se můžete naučit, jak na to?!

1 Usmívejte se, i když vám do smíchu není. Svaly totiž oklamou mozek, který vám zařídí lepší náladu.

2 Stůjte vzpřímeně. Nejistí lidé se choulí, sebejistí drží záda rovně a dělají delší kroky.

3 Neříkejte, že něco "zkusíte" udělat. Připouštíte tím, že třeba neuspějete. Opravdoví optimisté tohle slovo nikdy nevypustí z pusy.

Prázdninová příručka

27. května 2013 v 16:03 | Žanet


Nemůžeš se prázdnin dočkat tak jako já? Někteří z vás už možná máte po zkouškovém období a maturitách, a tak vám už prázdniny začaly. Tyhle prázdniny si určitě užijeme na 100%! Co by nemělo chybět o takových báječných prázdninách?
Tady máš pár nápadů :)) Bez čeho si Ty nedokážeš léto představit?

Bez pohodlných a sexy plavek se v létě rozhodně neobejdeš!

44 otázek na které chcete znát odpověď

29. dubna 2013 v 18:28 | Žanet


Je pro vlasy lepší hřeben, nebo kartáč? Proč by každá žena měla mít značkovou kabelku? Tady jsou odpovědi na to, co vás pálí!
 
 

Reklama