Protáhni své tělo s Pilates

28. dubna 2013 v 10:34 | Žanet |  Healthy


Popravdě jsem vůbec nevěděla, kam mám Pilates přiřadit, a tak jsem ho dala do Healthy. :DD
Určitě i ty znáš dny, kdy není co dělat, nudíš se a třeba bych ráda udělala něco pro svoje tělo. Pokud máš čas a chuť, vyzkoušej pilates, kdy nejenom cvičíš a formuješ postavu, pilates má za cíl daleko větší věci!


Abychom si na začátek řekli, co to vlastně pilates je. Jedná se o druh fyzického a i lehce psychického cvičení. Jeho cílem je propojit a sehrát tvou tělo a mysl. Jméno, které je s tímto pojmem spojené, možná budeš znát - Joseph Hubertus Pilates (podle kterého se tedy jmenuje) ho vyvinul před více jak 100 lety. Nejprve ho nazval "kontrologie", protože se snažil dosáhnout lepší kontroly nad svým tělem.

Pilates je v lecčems hodně podobné józe. Jestli tě baví rychlejší cviky, kde se hodně zapotíš a zaskáčeš si, pravděpodobně to nebude to pravé pro tebe. Pilates je pomalejší, neměla by ses u něj zničit a nutně si přetáhnout všechny svaly - naopak, cviky se neopakují stále dokola, ale pozvolně se mění, kadý cvik se zaměřuje na jinou svalovou skupinu, aby tělo pracovalo jako harmonický celek. Můžeš tak perfektně formovat svoji postavu, propracovat zádové, břišní a hýždové svalstvo a zlepšit celkové držení těla.



Měla bys také při cvičení vzpomenout na šest základních principů - důkladnost provedení, dýchání, zacentrování (pohyb ze středu těla), plynulý pohyb, soustředění a řízení pohybu. Pokud chceš cvičit doma, je dobré pořídit si podložku, aby tě nic netlačilo a neklouzala jsi. Navíc u pilates můžeš využít třeba i takový míč.



Celý princip pilates spočívá v tom, že cviky se nejedou opakovaně, ale pomalu na sebe navazují, každý cvičí tak, jak dokáže, a člověk si u toho uvědomuje a procvičuje svaly, které u takového aerobiku nepoužije. Pilates aktivuje menší svaly, které jsou uloženy hlouběji a tyto menší svaly pomáhají těm větším.



Skvělé na tom je, že tohle cvičení není jen pro zdravé jedince v těch nejlepších letech. Mohou ho cvičit i lidé s nadváhou, staří lidé, dokonce se dělají ve fit centrech i speciální pilates pro těhotné. Dají se zakoupit DVD s cviky, které ti pomohou doma. Zezačátku je ale rozhodně lepší jít za instruktorem, který ti vše vysvětlí, navíc ti může říct, co děláš špatně a jak to provést lépe.



V následujícím videu se můžeš podívat, jak takové cviky pilates vypadají:
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 PÍČOVINA PÍČOVINA | 9. června 2016 v 19:52 | Reagovat

:-?  :-?  :-?  :-?  :-?  :-?  :-?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama