6 tipů na cestě k štíhlému tělu

27. dubna 2013 v 20:38 | Žanet |  Diets


Jaro je ideální na to, začít se správnými stravovacími návyky. Odměnou za pevnou vůli vám budou v létě sexy křivky.
Nadváha trápí v dnešní době velkou spoustu lidí. Jenomže snížit hmotnost a udržet kilogramy v rozumných mezích není nic jednoduchého. Přestože na začátku máme skutečně velké odhodlání to tentokrát skutečně dokázat, někde v půli cesty ztratíme vůli a zase se vrátíme ke starým stravovacím návykům. Proto vám přinášíme několik tipů, které mohou vaše hubnutí usnadnit.



1. Zvyšte obsah vlákniny ve stravě
Vláknina nemá téměř žádnou výživovou hodnotu, ale přesto je velmi důležitá v udržování dobrého zdravotního stavu. Nedostatek vlákniny může vést k cukrovce, zažívacím problémům, srdečním chorobám i obezitě. Vláknina hraje ve výživě velkou roli, proto bychom ji měli pravidelně doplňovat. Vláknina pomáhá při redukci váhy. Naplňuje žaludek díky vstřebané vodě a snižuje chuť k jídlu. Prodlužuje trávení potravy v žaludku, a tak způsobuje 'pocit nasycení'.

2. Pijte dostatek vody
Na podporu trávení a hubnutí byste měli vypít minimálně 2 litry vody denně. Někteří odborníci však doporučují pít během dne až 6 sklenic teplé vody. To vám pomůže vyčistit trávicí trakt a zbavit tělo nečistot. Horká voda totiž zlepšuje trávení, což pomáhá menšímu ukládání tuků. Vodu můžete vylepšit přidáním špetky fenyklu nebo kardamomu.



4. Vyzkoušejte amlu
Jedná se o indický angrešt známý též pod názvem Amalaki nebo také krátce amla. Dejte si každé ráno na lačný žaludek půl lžičky tohohle prášku s vodou, čímž se zlepší funkce jater, které jsou důležité pro metabolismus. Jejich slabá funkce je odpovědná za hromadění tuku v těle.

5. Dávejte si jen lehké večeře
Lehké večeře jsou klíčem k hubnutí. Žádný jiný způsob není tak efektivní. Omezte obiloviny a luštěniny, váš večerní jídelníček by měla v podstatě tvořit hlavně zelenina, polévky a saláty. Zde je několik jednoduchých tipů, jak připravit večeři o něco zdravější (ale stejně chutnou).
Dejte si:
● tuňáka ve vlastní šťávě místo tuňáka v oleji
● bílý jogurt s hořčicí a kořením místo majonézy
● dušenou zeleninu místo smažené zeleniny v těstíčku
● sýr typu cottage místo uzeného tvrdého sýra
● celozrnné těstoviny z tvrdé pšenice uvařené al dente místo klasických bílých těstovin
● slaný koláč se zeleninou místo sýrové pizzy
● brambory v troubě s rajčatovým protlakem a bylinkami místo hranolků s kečupem

6. Veďte si deník
Ztrácíte-li během dne představu, co všechno jste už snědli, veďte si potravinový deník. Zaznamenávejte si nejen každé sousto, co vložíte do úst, ale napište tam také, kdy jste jedli. Zjistíte tak, jestli se stravujete pravidelně. Nezapomínejte na to, že denně byste měli sníst 5-6 jídel, a to ve 2,5 až 3hodinových intervalech. Do deníku však také napište vše, co vypijete. Jednak zjistíte, zda pijete dva litry denně, a pak se dozvíte, zda nepřijímáte prázdné kalorie ze sladkých limonád.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 beepinka beepinka | Web | 16. května 2013 v 15:22 | Reagovat

Hodně dobrý článek,děkuji=)!

2 Izí Izí | E-mail | Web | 2. června 2013 v 14:47 | Reagovat

Děkuji za rady, určitě je to pravda! Někde jsem, ale slyšela,že vést si deník neni moc dobré!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama